سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسول امین
قالب وبلاگ
لینک دوستان

آغاز امامت امام زمان عج

 

با آنکه هشتم ربیع الاول یادآور اندوه شهادت امام حسن عسکری علیه السلام است، اما بشارت آغاز دوران جدیدی از حیات بشریت را نوید می دهد.

نهم ریع آغاز امامت امامی است که نگین آفرینش و امیدبخش همه انسانهای آزاده و خداپرست و انبیاء و اولیای الهی و تحقق بخش حکومت الله بر زمین است.

نهم ربع، شروع انتظار وعده خداوند است برای حکومت صالحان بر زمین؛ شروع انتظار فرج!

به فرموده رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم انتظار فرج برترین اعمال، برتریت عبادت ها و برترین جهاد امت اوست: «افضل اعمال امّتى انتظار الفرج.» (بحارالأنوار، ج 52، ص 122)«افضل العبادة انتظار الفرج.» (نهج الفصاحة، ص 78) «افضل جهاد امّتى انتظار الفرج.» (تحف العقول، ص 33)

انتظار فرج ادعا و افتخار ماست اما اینکه حقیقت این انتظار چگونه است و چه نتیجه ای دارد را نباید از نظر دور داشت. یکی از اصحاب امام صادق علیه السلام اینگونه از ایشان روایت می کند که امام فرمودند  :

«الا اخبرکم بما لا یقبل‏الله عزوجل من ‏العباد عملا الا به؟ فقلت: بلى. فقال: شهادة ان لا اله الا الله، و ان محمدا عبده [و رسوله] و الاقرار بما امرالله، و الولایة لنا، و البراءة من اعدائنا - یعنی الائمة خاصة - و التسلیم لهم، و الورع و الاجتهاد و الطمانینة، و الانتظار للقائم - علیه‏السلام - ثم قال: ان لنا دولة یجیى‏ء الله بها اذا شاء. ثم قال: من سره ان یکون من اصحاب القائم فلینتظر و لیعمل بالورع و محاسن الاخلاق، و هو منتظر، فان مات و قام القائم بعده کان له من الاجر مثل اجر من ادرکه، فجدوا وانتظروا، هنیئا لکم ایتها العصابة المرحومة».

آیا شما را خبر ندهم به آنچه که خداى صاحب عزت و جلال، هیچ عملى را جز به آن عمل، از بندگان نمى‏پذیرد؟ گفتم: بله. فرمود: گواهى دادن به این که هیچ شایسته پرستشى جز خداوند نیست و این که محمدصلی الله علیه و آله بنده و فرستاده او است، و اقرار کردن به آنچه خداوند به آن امر فرموده، و ولایت ما، و بیزارى از دشمنانمان - یعنى خصوص امامان - و تسلیم شدن به آنان، و پرهیزکارى و تلاش و مجاهدت و اطمینان و انتظار قائم عجل الله تعالی فرجه .

سپس [امام] فرمود: براى ما دولتى است که هر زمان خداوند بخواهد، آن را محقق مى‏سازد.

هر کس دوست مى‏دارد از یاران حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه باشد باید که منتظر باشد و در این حال به پرهیزکارى و اخلاق نیکو رفتار نماید، در حالى که منتظر است، پس چنانچه بمیرد و پس از مردنش قائم عجل الله تعالی فرجه، بپا خیزد، پاداش او همچون پاداش کسى خواهد بود که آن حضرت را درک کرده است، پس کوشش کنید و در انتظار بمانید.

گوارا باد بر شما [این پاداش] اى گروه مشمول رحمت‏ خداوند! (کتاب الغیبة، محمدبن ابراهیم ‏بن جعفر النعمانى ص‏200)

 


مصطفی خادم الحسینی | یکشنبه 91/11/1 6:25 عصر| نظرات
چاپ این صفحه
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
این وبلاگ عرصه ای است برای دفاع از رسول امین الهی و طنین انداختن نام زیبایش در گوش عالم.
چه واژه زیباییست نام «محمد»
لینک های مفید

امکانات وب


بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 12
کل بازدیدها: 135911
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت