سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسول امین
قالب وبلاگ
لینک دوستان

نماز یکشنبه ماه ذی القعده

«انس بن مالک» می‌گوید: رسول خدا(ص) در یکشنبه ماه ذیقعده از منزل بیرون آمد و فرمود: ای مردم، کدام یک از شما می‌خواهد توبه کند؟، عرض کردیم: همه می‌خواهیم توبه کنیم.
فرمود: غسل کنید و وضو بگیرید و 4 رکعت نماز (دو نماز دو رکعتی) در هر رکعت 1 بار «فاتحة الکتاب»، 3 بار «قل هو الله احد» و هر کدام از دو سوره‌ «معوذتین»‌ (ناس و فلق) را یک بار بخوانید و پس از اتمام  4 رکعت، 70 بار استغفار کنید و آن را به «لا حَوْلَ وَلا قُوَّة إِلّا بِاللهِ الْعَلِی الْعَظِیم» ختم کنید.
آن‌گاه بگویید: «یا عَزِیزُ یا غَفَّارُ، إِغْفِرْلِی ذَنَوبِی وَذُنُوبَ جَمِیعِ الْمؤْمِنِینَ وَالْمُؤْمِناتِ، فَإِنَّهُ لا یغْفِرُ الذَّنُوبَ إِلّا أَنْت»؛ ای سربلند ای بسیار آمرزنده، گناهان من و همه‌ی مردان و زنان مؤمن را بیامرز، زیرا هیچ کس جز تو نمی‌تواند گناهان را بیامرزد.
سپس فرمود:‌

هر بنده‌ای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسمان به او ندا می‌شود:‌ «ای بنده‌ خدا، عمل خود را از نو آغاز کن؛ زیرا توبه‌ تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد».
و فرشته‌ای از زیر عرش به او خطاب می‌کند: «ای بنده، خجسته باد بر تو و خاندان و فرزندان تو!»
و فرشته‌ای دیگر ندا می‌کند: «ای بنده، دشمنان تو در روز قیامت از تو راضی خواهند شد».
و فرشته‌ای دیگر ندا می‌کند:‌ «ای بنده، تو مؤمن از دنیا می‌روی و دین تو از تو گرفته نمی‌شود و قبر تو گشوده و نورانی می‌شود.»
و فرشته‌ای دیگر ندا می‌کند: «ای بنده، پدر و مادر تو از تو راضی خواهند شد، اگر چه از تو ناخشنود باشند و پدر و مادر و فرزندان تو آمرزیده شدند و روزی تو در دنیا و آخرت گسترده و فراوان خواهد بود».
و جبرئیل ندا می‌کند:‌ «من همراه با فرشته‌ مرگ می‌آیم و به او سفارش می‌کنم که با تو به نرمی رفتار کند و اثر مرگ حتی خراشی در تو ایجاد نخواهد کرد و فقط روح تو به آرامی از بدنت خارج خواهد شد».

عرض کردیم: ای رسول خدا، اگر بنده‌ای این عمل را در غیر این ماه انجام دهد، چه اثری خواهد داشت؟ فرمود:‌ «همانند آن چه توصیف کردم برای او خواهد بود و این سخنان را جبرئیل آن گاه که خداوند مرا به آسمان (معراج) برد، به من آموخت.»اقبال الاعمال، سید بن طاووس، ترجمه محمد روحی، ج2، ص13


حسین حیدریان | یکشنبه 91/7/23 4:18 عصر| نظرات
چاپ این صفحه
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
این وبلاگ عرصه ای است برای دفاع از رسول امین الهی و طنین انداختن نام زیبایش در گوش عالم.
چه واژه زیباییست نام «محمد»
لینک های مفید

امکانات وب


بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 37
کل بازدیدها: 135720
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت