سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رسول امین
قالب وبلاگ
لینک دوستان


دیدم داره بارون میاد، به شاطر گفتم اول نون رو به این خانوم بدین. سه تا دونه بیشتر نمیخواست. نونها رو بر اندازی کرد و به شاطر گفت این سنگکاتون یخورده لاغر نیست؟ همون موقع شاطریکی از اون نونها رو برداشت و رو ترازوش گذاشت. وقتی دید وزنش کمه عذرخواهی کرد و به شاگردش گفت چونه ها رو سنگین تر بگیر.

وقتی اون خانوم رفت، شاطر سه چهار تا دیگه از اون نونها رو با ترازو کشید و متأسفانه هیچ کدومش...

بی شک هچ عمدی در کار نبود ولی چندتا نکته:

باید دقت بیشتری کرد تا خدای نکرده مصداق کم فروشی و بی انصافی در حق مردم نشیم. 

اون خانوم خیلی با ادب و احترام انتقادش رو گفت و جناب شاطر باشی هم با کمال ادب و تواضع پذیرفت و عذرخواهی کرد.

اینجور چیزا دیگه ربطی به تحریم و سوء مدیریت و کارشکنی نداره. خودمون انصاف داشته باشیم و تو کارامون بیشتر دقت کنیم. چرا که رسول امین صلی الله علیه و آله هم انصاف با مردم  رو ازحقیقتهای ایمان معرفی می فرمایند:

"یَا عَلِیُّ ثَلَاثٌ مِنْ حَقَائِقِ الْإِیمَانِ ... إِنْصَافُ‏ النَّاسِ‏ مِنْ‏ نَفْسِکَ‏..." یا علی! سه خصلت از حقیقتهای ایمان است:....انصاف داشتن با مردم... الخصال، ج‏1، ص:125


حسین حیدریان | دوشنبه 91/8/22 12:0 عصر| نظرات

آنچه در پى مى‌‌آید، حدیثی گوهربار از پیامبر گرامى اسلام «صلى الله علیه وآله وسلّم» است که رهبر معظم انقلاب در شروع جلسه درس خارج فقه با توضیح و شرحى مختصر، بیان فرموده اند.

من اکل ما یشتهی و لبس ما یشتهی و رکب مایشتهی لم ینظر اللّه الیه حتى ینزع او یترک. تحف العقول صحفه 38

در جمله «رکب مایشتهی»، احتمال دارد که معناى حقیقى کلمه مراد باشد؛ یعنى هر مرکبى که مورد میل اوست، انتخاب کند و احتمال دارد به معناى «رکب الامر» باشد؛ یعنى هر کارى دلش خواست انجام دهد. به هرحال، نظر و توجه الهى که رأس همه خیرات و مایه همه کمالات انسان در عالم وجود است؛ با ارتکاب این امور از انسان گرفته مى‌شود و ترک آن هم به این است که با ریاضت اختیارى، آنچه را که هوس مى‌کند و مى‌تواند انجام دهد کنار بگذارد.

کسانى که قدرت انجام تمام مشتهیات خود را ندارند باید قدر بدانند؛ زیرا این نعمت بزرگى است که انسان در مقابل هوا و هوسهاى خود، میدان گسترده‌اى نداشته باشد. گرچه اگر بتواند و مبارزه کند، ثواب بیشترى دارد. جلسه نوزدهم 11/8/78


مصطفی خادم الحسینی | سه شنبه 91/8/16 9:10 عصر| نظرات

امام زمان

غدیر

 

 

 

 

 

 

جمعیت انبوه، همه به گوش، پیامبر چه امر مهمی دارد که فرمان توقف صادر کرده است؟ بگویید آنان که رفته اند نیز برگردند! چه خبر است؟ سخنان حکیمانه اشرف خلق آغاز شد. پس از بیان مقدمات رسما جان خویش، امام علی (علیه السلام) را به عنوان برادر، وصی  و جانشین خود معرفی نموده و بانگ "مَنْ‏ کُنْتُ‏ مَوْلَاهُ‏ فَعَلِیٌّ مَوْلَاه‏" سر می دهد  .

ناگاه لحن سخنان شیرینش تغییر می کند. گویا امروز را برای تکرار مطلبی دیگر نیز غنیمت می داند  .

"مَعَاشِرَالنَّاسِ إِنِّی نَبِیٌّ وَ عَلِیٌّ وَصِیِّی"ای مردم! منم نبی خدا. علی را شناختید؟ علی وصی من است  .

و حال بدانید:

"أَلَا إِنَ‏ خَاتِمَ‏ الْأَئِمَّةِ مِنَّا الْقَائِمُ الْمَهْدِی‏" آخرین امام، قیام کننده به حق، مهدی نیز از ماست.

چه زیباست در اجتماع با شکوه جشن غدیر، خاتم الأَنبیاء در میان خطبه انتصاب اولین گوهر امامت، ناگاه به آمدن آخرینش نیز بشارت می دهد.نورٌ علی نور شد. بشارت در بشارت شد. مهدی نیز از ماست...

در فراز بعد به امر مهم دیگری که عالَم به انتظار تحققش نشسته است بشارت می دهد. به راستی دیده اید که خدای حکیم در قرآن مجیدش سه بار وعده نهایی به غلبه دین می دهد؟ "هُوَالَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ..." سوره توبه، آیه 33 اوکسى است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد،تا آن را برهمه آیین‏ها غالب گرداند.

پس چه شد؟ غلبه ای نمی بینیم. رسولش را فرستاد ولی دین غالب نشد. مگر وعده خدا حق نیست؟

اینجاست که این فراز از خطبه غدیر جان را بهجت می بخشد و دل را قرار می دهد.

"أَلَا إِنَّهُ الظَّاهِرُ عَلَى الدِّین‏" اوست که دین را بر همه عالم غالب می کند.

مهدی ما می آید و این وعده حق الهی را تاکنون نیز محقق نشده است به سر انجام می رساند...

همواره رسول خدا و ائمه معصومین (ع) در رابطه با اصل وجود و ظهور حضرت مهدی و برخی از جزئیات زندگی نورانیشبیاناتی ایراد فرموده اند. ایشان به هر مناسبتی به مردم بشارت داده و درباره غیبتش اعلان آماده باش کرده اند. یکی از جاهایی که وجود نازنین رسول اعظم به آن اشاره جدی فرموده اند که شاید کمی دور از انتظار و شگفت آور باشد روز غدیر است.


حسین حیدریان | جمعه 91/8/12 10:21 صبح| نظرات

امام هادی ع

وقتی که کسی در مقابل یک فرد یا گروه یا یک تفکر مستأصل می شود و کم می آورد از فرط خشم و ناراحتی چاره ای نمی بیند جز هتاکی، اهانت، تمسخر ودر نهایت اگر بتوانند حذف فیزیکی.

اسلام بلکه تمام ادیان از ابتدا اساسشان را بر نفی  ظلم و استکبار و استثمار و مخالفت با خواسته های دل گذاشته اند. کسانی که تاب این رویارویی را ندارند از دایره منطق و حقیقت خارج شده اند و تاریخ پُر است از اهانت ها و تمسخرها و قتل های انبیاء و بندگان صالح خدا.

تفکر اسلام در حال سیطره بر تمام جهان است و این را از مدت ها پیش دشمنان و مستکبران فهمیده اند. آیات شیطانی سلمان رشدی، کاریکاتور دانمارکی، آتش زدن قرآن توسط یک کشیک آمریکایی و ساختن فیلم اهانت انگیز همه نشان از درماندگی مخالفان است.

گاهی اولیاء خدا و ائمه طاهرین علیهم السلام هم هدف این جریان قرار می گیرند زیرا اندک اندک در حال تسخیر قلب های آزاده جهان هستند و دشمنان خوب می دانند دیری نخواه پایید که این حکومت بر دل ها به حکومت بر سراسر عالم منجر خواهد شد آن زمانی که ندای انا بقیه الله طنین انداز شود!

چیزی نگذشته از ساخت ترانه ای بر علیه امام هادی علیه السلام و تخریب قبور نازنینشان.

باید منتظر باشند! ما هم منتظر می مانیم تا ببینیم عاقبت از آنِ چه کسی خواهد بود!

امشب از جام ولایت سر خوشم
از دل و جان باده را سر می کشم
میکده دارد هوای دیگری
در طرب آورده می را ساغری
هر طرف آید ندای نوش نوش
می رسد از عالم بالا سروش
ملک ایمان را چراغانی کنید
سینه را جمله جوشانی کنید
از "سمانه" شد عیان روی نگار
کز رخش آمد به دنیا نو بهار
مه خجل از طلعت زیبای او
جمع مستان واله مینای او
در سرای فاطمه گل باز شد
گوئیا بار دگر اعجاز شد
دیده بگشوده به عالم نوگلی
که بود نور دو چشمان علی
تهنیت آید ز سوی کبریا
در حریم خانه ی ابن الرضا
او بود چشم و چراغ فاطمه
درد ها سازد بگردون خاتمه
زینت عرش است و ارکان وجود
مهره زیبای خلاق ودود
باز یاران، وا گل شادی شده
سالروز مولد هادی شده
عاشقان احساس مستی می کنند
خاک پایش کل هستی می کنند
می زند خنده به مستان روزگار
می سراید نغمه از شادی هزار
نوبهاران با دلی افروخته
بر تن گل جامه گل دوخته
در جنان زهرای اطهر لب گشاد
کامده دنیا گل باغ جواد
بهجت قلب علی مرتضاست
نور چشمان علی موسی الرضاست


مصطفی خادم الحسینی | چهارشنبه 91/8/10 12:26 عصر| نظرات

دستور العمل خداوند

ما بر اساس اهدافی که داریم، الگوهایی را انتخاب می کنیم. یک ورزشکار، دنبال الگویی است که علاوه بر قدرت و مهارت، اخلاق ورزشی بالایی هم داشته باشد. یک دانش آموز برای تبدیل شدن به یک دانشمند، دنبال نمونه‌ای است که بتواند از پشتکار و ویژگی‌هایی که سبب موفقیت او شده، سر مشق بردارد.

دوستان خدا هم برای تقویت مسیر دوستی و رسیدن به خدا، نیازمند الگو هستند. الگویی از میان انسان‌ها که توانسته در مدت زندگی خود، با روشهایی بیشترین نزدیکی را به خدا به دست آورده و بر سکوی اول رضایت خداوند قرار داشته باشد. چنین الگویی را فقط خداوند می‌تواند معرفی کند؛ زیرا باید کسی باشد که از میان میلیاردها انسان انتخاب شود و برای همیشه بهترین باشد. وَ إِنَّکَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِیمٍ و تو اخلاق عظیم و برجسته‌ای داری! سوره قلم/4

به همین خاطر خداوند با علمی که به گذشته و آینده دارد، دست به این انتخاب می‌زند. الگویی که خداوند به دیگر انسانها پیشنهاد کند، نشان از برتری بی چون و چرای آن اسوه در میان دیگران دارد. لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ یرْجُو اللَّهَ وَالْیوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا مسلما برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‌کنند. سوره أحزاب/21

سالهاست که این موضوع اعلام شده و افراد زیادی توانستند با بهره گیری از این پیشنهاد خداوند، خودشان را به بهترین شرایط برسانند؛ انسانهای موفقی که علاوه بر پیشرفتهای مادی و زندگی سرشار از لذت و آرامش، گامهای معنوی بسیار استواری را برداشته و برای همیشه خود را در ابدیتی سراسر سعادت و رستگاری قرار دادند.

فقط کافیست به سیره آن رسول امین و سخنانش جامعه عمل بپوشانیم. عمل! مرد عمل هم می‌خواهد.


حسین هاتفی | سه شنبه 91/8/9 6:21 عصر| نظرات

 

مالک اشتر آقا

در روایات ما آمده است که رسول مهربانی ها همواره همگان را نسبت به حل مشکلات مسلمین ترغیب و تشویق نموده و هرگونه بی تفاوتی را خروج از اسلام قلمداد کرده اند. آنجا که فرمودند: "مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِمٍ" علل الشرائع ، ص: 131 (هرکس سعی و تلاشش را صرف خدمت به مردم مسلمان ننماید مسلمان نیست).

مثل همیشه پیش قراولان این جهاد نیز شهدا بوده اند. آنها با جانشان که همه هستیشان بود به ندای او لبیک گفتند.

امروز نیز هر از چند گاهی شهدا خودی نشان می دهند تا حضورشان تلنگری باشد برای همه که "ما هستیم" جان در ره دوست دادیم و بر هوای نفس غالب شدیم.

روی سخن با سران محترم قواست!

حضرات آقایان که همه ریاست و فخر و توفیق خدمتتان از سر زلف آن شهداست. این جنجالها برای چیست؟ نمی بینید که استخانهایشان را پس از 30 سال آورده اند؟ گوشتان نشنید که باز به شما گفتند: "ما هستیم"؟ چشمانتان ندید؟ گفتید که راهشان را ادامه می دهید. چه شد؟ کو مرام شهید رجایی؟ چه شد صبر شهید بهشتی؟ کجا رفت تدبیر شهید مدرس؟

راستی قرار نبود که مالک اشتر علی شوید؟ امروز علی از شما راضی است؟ ندایش را نشنیدید؟ مظلومیتش را ندیدید؟ کجا رفت آن ادعاها؟ چطور شد آن شعارها؟ مگر نگفتید که مردم ولی نعمتند؟ اهتمام به امور مسلمینتان کجا رفت؟ کو مسلمانیتان؟ نشنیده اید سخن رسول را؟

مسلمانان میانمار را قتل عام می کنند‌، مناقشات سوریه و ترکیه جدی است، برخی از کشورهای مرتجع عرب سر سپرده دشمنان خدا شده اند، به راحتی به مقدساتمان و به جان امت اسلام؛ رسول امین اهانت می کنند، شبکه های ما را تحریم کرده اند، اوضاع اقصادی کشور بر مردم فشار آورده است، سال تولید ملی دارد فدا می شود، انتخابات حساس ریاست جمهوری در پیش است و ... .

ولی امر مسلمین از این جنجالها راضی نیست...

شما ادامه بدهید. تبارک الله. نامه بنویسید. جزاکم الله. مصاحبه کنید. وفقکم الله. طعنه بزنید. اید کم الله.

از خدا بترسیم و از شر هواها و وسوسه شیطان بدو پناه ببریم...


حسین حیدریان | یکشنبه 91/8/7 11:0 عصر| نظرات

 

عید قربان

عرفه فرصتی است برای شناخت خداوند، برای معرفت خالق و پروردگارمان. و عید قربان نوبت تقرب به آستان الهی است. قربانی کردن نشانی است از اوج قرب بنده به پروردگارش؛ نماد گذشتن از همه آنچه محبوب می خواهد، مگر قربانی یادگار ابراهیم خلیل نیست که فرمان خدا را بر حیات جگرگوشه اش برگزید و ذبح اسماعیل را انتخاب کرد. کشتن یک حیوان تمام آن چیزی نیست که خداوند از ما می خواهد، خواسته او فرمانبری از اوست، قربانی کردن خواهش دل در پای اطاعت از اوست. رسول خدا صلی الله علیه و آله در خطبه روز عید قربان فرمود   :

 امروز، روز «ثجّ» و«عجّ» است. ثجّ، خون قربانی هاست که می ریزید. پس نیّت هرکس صادق باشد اولین قطره خونِ قربانی او کفّاره همه گناهان اوست. بحار ج96 باب52 ص301 باید تنها خدا را درنظر گرفت تا قبول شود و گناهان بخشوده گردد.

اما این قربانی مکان نمی شناسد، در مشعر هم که نباشی می توانی دلت را قربانی کنی.

خدایا! قربانی ما را بپذیر.

 


مصطفی خادم الحسینی | پنج شنبه 91/8/4 10:22 عصر| نظرات
   1   2      >
چاپ این صفحه طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
این وبلاگ عرصه ای است برای دفاع از رسول امین الهی و طنین انداختن نام زیبایش در گوش عالم.
چه واژه زیباییست نام «محمد»
لینک های مفید

امکانات وب


بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 14
کل بازدیدها: 135532
Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت